پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:52 - 1403/03/12

نامه‌ی مقام معظم رهبری به دانشجویان آمریکایی جایگاه ایران را در این جنبش تبیین کرد| ۱۴ میلیون بازدید از این نامه در یک روز

کارگر آنلاین | یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی اقدام ویژه‌ای در ادامه‌ی راه مقاومت و تداوم حمایت از فلسطین است. رهبر معظم انقلاب در این نامه‌ی ویژه، جایگاه ایران را در این جنبش تبیین کردند.

به گزارش کارگر آنلاین ، فواد ایزدی، کارشناس مسائل بین‌الملل و استاد دانشگاه درباره‌ی آخرین وضعیت اعتراضات دانشجویان آمریکایی در حمایت از حقوق ملت فلسطین و محکومیت جنایات صهیونیست‌ها با اشاره به نامه‌ی اخیر رهبر معظم انقلاب به این گروه از معترضین گفت: اتفاقی که در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا رخ داده، حرکتی بزرگ است. دانشجویانی که در این تظاهرات‌ها شرکت می‌کنند، حرکت دیگر جوانان و مردم هم‌سن و سال خود را نمایندگی می‌کنند. این دانشجویانِ مدافع حقوق فلسطین، امروز در دنیا منزوی نیستند و نظرسنجی‌ها نیز حاکی از حمایت روزافزون اقشار مختلف از آن‌ها است.


  • وی در ادامه افزود: در سوالی که از میان این قشر مبنی بر ارزیابی عملکرد حماس پرسیده شده است، ۵۱ درصد از آمریکایی‌ها و نه فقط دانشجویان، از جریان مقاومت حماس حمایت کرده‌اند. این حرکت بسیار بزرگ و ریشه‌دار است که ادامه‌دار نیز خواهد بود.

این استاد دانشگاه درباره‌ی نقش جمهوری اسلامی ایران در تقویت جریان مقاومت تصریح کرد: اگر جمهوری اسلامی از فلسطین و مقاومت حمایت نمی‌کرد، امروز پرونده فلسطین بسته شده بود. اعتراضات دانشجویان آمریکایی نیز پس از گذشت این سال‌ها، در راستای حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مقاومت بوده که توانسته این جریان را در مقابل اسکتبار جهانی حفظ کند و امروز نتیجه‌ی آن در دانشگاه‌های آمریکا مشاهده می‌شود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ضمن تاکید بر اقدام موثر و خردمندانه رهبر انقلاب مبنی بر صدور نامه به دانشجویان معترض آمریکایی در میان برگزاری تظاهرات‌های گسترده در این کشور، به اهمیت این اقدام اشاره کرد و توضیح داد: نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی اقدام ویژه‌ای در ادامه‌ی راه مقاومت و تداوم حمایت از فلسطین است. رهبر معظم انقلاب در این نامه‌ی ویژه، جایگاه ایران را در این جنبش تبیین کردند.

وی در ادامه بیان کرد: رهبر معظم انقلاب همچنین از اقدام دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین علیرغم فشارها و سرکوبگری از سوی نیروهای وابسته به دولت آمریکا، قدردانی و در انتهای این نامه‌ی ارزشمند، همه‌ی آن‌ها به آشنایی با قرآن و رجوع به آن توصیه کردند.

این استاد دانشگاه درباره‌ی دعوت رهبر معظم انقلاب از دانشجویان معترض آمریکایی به آشنایی با قرآن اظهار داشت: توصیه رهبر انقلاب به دانشجویان معترض آمریکایی مبنی بر آشنایی با قرآن، لزوما به این معنا نیست که آن‌ها باید مسلمان شوند؛ بلکه ایشان اشاره کردند که این دانشجویان می‌توانند از مفاهیم عبرت‌آموز قرآن کریم در عین اینکه مسلمان نیستند، بهره‌مند شوند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل درخصوص استقبال‌ها از نامه‌ی رهبر معظم انقلاب در سراسر جهان خاطر نشان کرد: صدور نامه از سوی رهبر معظم انقلاب به دانشجویان معترض آمریکایی، اقدامی ارزنده است که با گذشت ۲۴ ساعت از زمان انتشار آن، مورد استقبال گسترده آن‌ها قرار گرفته است؛ به طوری که آمارها نشان می‌دهد این نامه تنها در فضای مجازی، ۱۴ میلیون نفر بیننده داشته است.

ایزدی در پایان اضافه کرد: استقبال گسترده از نامه رهبر معظم انقلاب نشان می‌دهد که این دغدغه در میان معترضان آمریکایی وجود داشته و اکنون توجه به راهکارهای ایشان در متن این نامه، در حال گسترش و اقبال بیشتر است.

 

منبع: سراج24

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین